grila rezolvata de anul trecut..
EDUCATIA ADULTILOR 2009, valabila si in 2010
1. Prima Scoala superioara pentru adulti a fost organizata de catre:
a. A.L. Smith
b. N.F. Grundtvig
c. E. Faure
d. P. Freire
ANS: B
2.Prima Confer Internat asupra Adultilor a avut loc in:
a. Franta
b. Germania
c. Austria
d. Danemarca
ANS: D
3.Memorandumul privind invatarea permanenta a fost elaborat in anul:
a. 1999
b. 2000
c. 2001
d. 2002
ANS: B
4.Raportul UNESCO numit,,A invata se fii" a fost elaborat de catre:
a E.Faure
b. P. Freire
c. A.L. Smirh
d. N.F. Griindtvig
ANS: A
5. Educalia permanenta este analizata din perspectiva unui proiect social numit:
A. Societatea permanenta
B. Societatea care invata
C. Societatea educative
o. Societatea cunoasterii
a, A+B
b, B+C
c. C+D
d, A+D
ANS: B
6.Componentele educatiei pemanente sunt:
A. educatia formala
B. educatia initiala
c.educatia adultilor
D educatia informala
E. educatia difuza
a. A+B+C
b, A+C+D
c. A+D+E
d, B+D+E
e. B+C+E
ANS:e
7.Educatia adultilor include:
A. formarea profesionala continua
B.educatia recurenta
C.educatia difuza
D educatia compensatorie
E.educatia pentru timpul liber
a.A+B+C+D
b. A+C+D+E
c, B+C+D+E
d. A+B+D+E
ANS: D
8.Educatia compensatorie se mai numeste:
a. formare profesionala
b.alfabetizare
c. a doua sansa
d.educatie inegrata
ANS: C
9.Comisia Europeana pentru educatie include in strategiile sale educationale unice deziderate cum sunt:
A.includerea si coeziunea sociala
B.mobilitatea
C.democratizarea structurilor
D. cetatenia activa
E.competitivitatea
a. A+B+C+D
b. A+C+D+E
c. B+C+D+E
d. A+B+D+E ANS
10.Comunicatul Comisiei Europene privind ?? Realizarea spatiului european ca spatiu al educatiei permanente?? a fost elaborat in anul:
a.2000
b.2001
c.2002
d.2003
ANS b
11.Memorandumul privind invatarea permanenta s stabilit ca obiectiv fundamental asigurarea oportunitatilor pentru fiecare de a dobandi:
a. deprinderi practice
b. deprinderi de baza
c.cunostinte generale
d. cunostinte profesionale
ANS:B
12.Deprinderile de baza stabilite prin Memorandumul privind invatarea permanenta sunt
A.deprinderi generale
B. deprinderi sociale
C.deprinderi computeriale
D.deprinderi de cunoastere a limbilor straine
E.deprinderi anteprenorial
a.A+B+C+D
b.A+C+D+E
c.B+C+D+E
d.A+B+D+E
ANS: C
13.In cadrul deprinderilor sociale considerate ca fiind deprinderi de baza pentru un adult includem:
A.autoorientarea
B.valorificarea invatarii
C.asumarea riscurilor
E.autonomia deciziilor
a. A+B+C
b. B+c+D
c. A+C+D
d, A+B+D
ANS: C
14.Principalele directii de actiune in formarea profesionala a adultilor sunt:
A.pregatirea profesionala cu scop de (re)calificare sau de specializare
B.perfectionarea profesionala
C. prefectionarea initiala
D.pregatirea adultilor pentru formarea unai atitudini deschise fata de schimbare
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d, A+B+D
ANS: D
15.Obiectivele principale ale formarii profesionale a adultilor conform Strategiei Europene de Dezvoltare sunt:
A. angajabilitatea
B.anteprenoriatul
C.responsabilitatea
D.adaptabilitatea
E.oportunitati egale
a. A+B+C+D
b. A+C+D+E
c. B+C+D+E
d. A+B+D+E
ANS: D
16.Principalele obiective strategice ale politicii statelor Uniunii Europene privind forta de munca sunt:
A. combaterea somajului
B.formarea deprinderilor de baza
C.incurajarea mobilitatii ocupationale
D. combaterea discriminarii
a. A+B
b. A+C
c. B+C
d. B+D
ANS: B
17.Educatia pentru cetatenie democratica si pentru participarea activa la viata sociala include:
A. dezvoltarea capacitatii de autodeterminare
B. dezvoltarea capacitatii de a participa la controlul societatii si a propriului viitor
C. dezvoltarea deprinderilor de baza transferabile
D. dezvoltarea capacitatii de a actiona si a participa intr-o societate democratica
A, A+B+C
b. A+C+D
c. B+C+D
d, A+B+D
ANS: D
18.In documentele Comisiei Europene pentru Educatie se manifesta tendinta de inlocuire a sintagmei ?deprinderi de baza ? ale adultilor cu:
a.competente de baza
b.competente profesionale
c.competente cheie
d.competente initiale
ANS:C
19.Calitatile principale ale competentelor-cheie solicitate adultilor prin? Memorandumul privind invatarea permanenta? sunt:
A.transferabilitatea
B. operativitatea
C. responsabilitatea
E. multifunclionalitatea
A. A+B
b, A+C
c. A+D
d. B+D
ANS: C
20. Competentele antreprenoriale sunt necesare adultului pentru:
A. a dezvolta strategii
B. a fixa obiective si directii de actiune
C. a procesa si evalua cunostinte
D. a introduce schimbari atunci cand situatia o impune
a. A+B+C
b. A+C+D
c. B+C+D
d, A+B+D
ANS: D
21.Compet privitoare la ,,a sti cum sa inveti?? presupune
A. abilitatea de a organiza propria invatare
B. abilitatea de a folosi eficient timpul de invatare
C. abilitatea de a actiona responsabil
D.abilitatea de a achizitiona,procesa si evalua noi cunostinte
a. A+B+C
b. B+c+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS:D
22.Semianalfabetismul se mai numeste:
a.alfabetism instrumental
b. analfabetism de revenire
c.analfabetism functional
d.analfabetismul stiintei de carte
ANS:B
23Educatia adultilor este coceputa astazi ca:
A.acumulare de noi cunostinte
B.acumulare de noi competente
C.reorganizarea cunostintelor si competentelor dobandite
D.asumare de noi responsabilitati fata de propria formare
a. A+B
b, A+C
c. A+D
d. B+D
e. C+D
ANS: E
24.Incepand din anul 1996, vechiul program european Erasmus a fost integrat in cadrul unui nou program de cooperarein domeniul educatie numit:
a.Comenius
b.Socrates
c.Euridyce
d.Minerva
ANS:B
25.Sectiunea din cadrul programului Socrates destinata cooperarii europene in domeniul invatamantului superior si dimensiunii europene a studiilor se numeste:
a.Comenius
b.Euridyce
c.Erasmus
d.Minerva
ANS:C
26.Sectiunea(subprogramul)inclusa in programul de cooperare europeana in domeniul educatiei Socrates II si destinata promovarii utilizarii tehnologiei informatiei si comunicarii in domeniul educatiei se numeste:
a.Comenius
b.Euridyce
c.Erasmus
d.Minerva
ANS:D
27. Sectiunea(subprogramul)inclusa in programul de cooperare europeana in domeniul educatiei Socrates II si destinata educatiei adultilor se numeste:
a.Comenius
b.Minerva
c.Grundtvig
d. Erasmus
ANS:C
28.Programul,,Invatarea pe tot parcursul vietii? este compus din urmatoarele subprograme:
A.Comenius(inv. Preuniversitar)
B.Erasmus(inv.superior)
C.Euridyce(politici educationale)
D.Leonardo da Vinci(formare profesinala)
E.Grundtvig(educatia adultilor)
a. A+B+C+D
b. A+C+D+E
c. B+C+D+E
d- A+B+D+E
ANS: D
29.Promovarea mobilitatii in randul studentilor si absolventilor din aria formarii profesionale este realizata in statele Uniunii Europene,incepand din anul 2002,in cadrul:
a.Procesului Bologna
b. Procesului Copenhaga
c. Procesului Barcelona
d. Procesului Lisabona
ANS: B
30.Pentru sprijinirea mobilitatii si integrarii cetatenilor europeni pe piata muncii,Uniunea Europeana acreeat urmatoarele instrumente:
A.Cadrul European al Calificarilor
B.Sistemul de Asigurari Centralizat
C.Europass
D.Sistemul European de Credite Transfeabile
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: C
31.Actiunea inclusa in cadrul programului Grundtvig destinata proiectelor europene de cooperare este:
a.Gruntvig I
b. Gruntvig II
c. Gruntvig III
d. Gruntvig IV
ANS:A
32. Actiunea inclusa in cadrul programului Grundtvig destinata parteneriatelor pentru invatare este:
a.Gruntvig I
b. Gruntvig II
c. Gruntvig III
d. Gruntvig IV
ANS:B
33. Actiunea inclusa in cadrul programului Grundtvig destinata burselor de training pentru profesorii care predau intr-o institutie de educatie a adultilor este:
a.Gruntvig I
b. Gruntvig II
c. Gruntvig III
d. Gruntvig IV
ANS:C
34. Actiunea inclusa in cadrul programului Grundtvig destinata organizarii retelelor de cooperare a tuturor celor implicati in educatia adultilor este:
a.Gruntvig I
b. Gruntvig II
c. Gruntvig III
d. Gruntvig IV
ANS:D
35.Varsta la care reglementarile internationale recunosc dreptul de a fi angajat si de a ocupa un loc de munca este
a.15 ani
b.16 ani
c.17 ani
d.18 ani
ANS:B
36.Principalele criterii de delimitare a adultilor in raport cu alte categorii de persoane sunt:
A.criteriul varstei
B.criteriul cetateniei active
C.criteriul educatiei initiale
D.criteriul situatiei
a. A+B
b. A+C
c. A+D
d. B+c
C. B+D
ANS:C
37.Prima scoala pentru adulti infiintata in tarile romane a avut loc in 1860 prin contributia lui:
A.M.Kogalniceanu
B.Ghe.Lazar
C.V.A.Urechea
D.Ghe.Asachi
A, A+B
b. A+c
c. A+D
d. B+C ANS: B
38. Lucrarea ,,Chestia taraneasca ? publicata in 1905, care aborda problema,,iluminarii? taranilor a fost elaborata de catre:
a. P. Poni
b. S. Haret
c. Ghe. Sincai
d. Ghe.Asachi
ANS: D
39. Prima Universitate de vara care a functionat in Romania cu scopul de a acoperii nevoia de cultura a taranului roman a fost infiintata de catre:
a. S. Haret
b. N.lorga.
c. P. Poni
d. Ghe. Lazar
ANS: B
40.Asociatia Universitatilor Populare din Romania (ANUP) a fost infiintata in anul:
a. 1990
b. 1993
c. 1996
d. 2000
ANS: B
41.Prima revista de educatie pentru adulti din Romania s-a numit:
a.Educatie pentru toti
b.Educatie pentru adulti
c.Paideea
d.Universitatea populara
ANS:c
42.Programul Invatarii Pe Tot Parcursul Vietii-Grundtvig stabilit de catre Agentia Nationala pentru Educatia Adultilor a fost adoptata la Sinaia in anul:
a.2000
b.2005
c.2007
d.2008
ANS: D
43.Nevoia de educatie poate fi analizata din urmatoarele perspective:
A.ca stare de necesitate obiectiva(ca stimul al actiunii educative)
B.ca punct de reper obiectiv(ca argument)
C.ca obiectiv formalizat
D.ca punct de plecare in stabilirea unor proiecte cu continut educational
a. A+B+C
b. B+c+D
c. A+C+D
d- A+B+D
ANS: D
44.In clasificarea nevoilor de educatie se adopta drept criterii:
A.criteriul obiectivitatii
B.criterilul generalitatii
C.criteriul subiectivitatii
D.criteriul specificitatii
a. A+B
b. A+C
c. A+D
d. B+c
e. B+D
ANS:E
45.Nevoile de educatie (formare) profesionala includ:
A.nevoile de educatie (formare) profesionala initiala
B. nevoile de educatie (formare) recurenta
C. nevoile de educatie (formare) obligatorie
D. nevoile de educatie (formare) continua
a. A+B
b. A+C
c. A+D
d. B+C
ANS: C
46.Nevoile de educatie continua este resintita de catre:
A.cei care au beneficiat de o educatie initiala incompleta
B. cei care nu au participat deloc la un proces de formare prof.
C. cei care se gasesc intr-un proces de formare initiala
D. cei care fac parte din grupuri cu risc ridicat de excludere sociala
a. A+B+C
b, B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: D
47.Evaluare nevoilor de formare profesionala a adultilor trebuie realizata la urmat. Niveluiri:
A.la nivelul grupurilor tinta
B.la nivelul formatorilor
C.la nivelul institutiilor
D.la nivelul resurselor disponibile
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: D
48. In sistemul de nevoi de invatare a adultilor se includ si nevoile specifice ,adica:
A.implinirea personala si sociala prin invatare
B.obtinerea succesului in recunoasterea profesionala
C.obtinere increderii in capacitatile de care dispun
D.identificarea propriilor probleme personale
a. A+B+C
b. B+C+D
C. A+C+D
d. A+B+D
ANS:A
49. Donald Super caracterizeaza adolescenta prin:
A.maturizare biologica
B.constituirea de interese profesionale
C.cresterea capacitatii de adaptare profesionala
D.identificarea de sine
a, A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: C
50.Stadiile de dezvoltare individuala sunt analizate de catre Donald Super din perspectiva:
a.receptivitatii la invatare
b.angajarii profesionale
c.participarii active la viata comunitatii
d.identificarii de sine
ANS: B
51.In clasificarea perioadelor vietii in raport cu interesul pe care indivizii il manifesta pentru instruire si formare profesionala se includ
A.prima perioada adulta
B.miezul vietii
C.mentinerea
D.criza de autocunoastere
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: D
52. Ciclul adult cuprine urmatoarele subetape:
A. tineretea
B. varsta adulata scolara
C. varsta adulta timpurie
D. varsta adulat mijlocie
E. varsta adulta prelungita
a. A+B+C+D
b. A+C+D+E
c. B+C+D+E
d. A+B+D+E
ANS: B
53.Caracterizand varsta adulta U. Schiopu si E.Verza stabilesc varsta adulta timpurie intre:
a. 25-29 ani
b. 30-34 ani
c. 35-44 ani
d.45-54 ani
ANS:C
54. Caracterizand varsta adulta U. Schiopu si E.Verza stabilesc varsta adulta mijlocie intre:
a.30-34 ani
b. 35-44 ani
c. 45-54 ani
d. 55-59 ani
ANS:C
55.Varsta compusa desemneaza o medie a vastelor:
A.cronologica
B.structurala
C.functionala
D.existentiala
a. A+B+C
b, B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: C
56.Tineretea este etapa cristalizarii tuturor subindentitatilor persoanei si anume:
A.individuala
B.sociala
C.profesionala
D.maritala
E.parentala
a. A+B+C+D
b. A+c+D+E
c- B+C+D+E
d. A+B+D+E
ANS: c
57.Perioada varstlor adulte mijlocii se caracterizeaza prin preponderenta unor stari de criza,de confruntare intre:
A.generativitatate
B.obiectivitate
C.subiectivitatae
D.stagnare
a. A+B
b. A+C
c. A+D
d. B+C
e.B+D
ANS: C
58.Cel care a utilizat pentru prima data termenul de , andragogie?? pentru a desemna,,educatia pentru adulti?? a fost:
a. M. Knawles
b. A. Moers '
c. D. Super
d. E. Erikson
ANS: A
59.Primul pedagog care a descris invatarea specifica adultului ca un proces autodirijat de investigare a fost:
a. H. Moers
b.D.Super
c.M. Knawles
d. E. Erikson
ANS: C
60.In educatia adultilor,profesorul trebuie sa respecte exigente cum sunt:
A.Crearea unui mediu de invatare bazat pe cooperare
B.Incurajarea adultilor pt a avorbi despre experientele lor de munca si de viata
C.Stabilirea clara a continuturilor de invatare
D.Adopatarea unei atitudini pozitive in relatiile pedagogice cu adultii
a. A+B+C
b. B+C+D
c, A+C+D
d.A+B+D
ANS:D
61.Lucrarea consacrata specificului invatariila adulti si denumita,,Libertatea de a invata? a fost elaborata de catre:
a. D. Super
b. C. Rogers
c. M. Knawles
d. H. Moers
ANS: B
62.Rolul profesorului in procesul de facilitare a inclinatiei indivizilor spre invatare presupune:
A.Creearea conditiilor pentru constituirea unui mediu pozitiv de invatare
B.Clarificarea scopurilor celor care invata
C.Asigurarea preponderentei componentelor intelectuale in raport cu cele emotionale
D.Organizarea si disponibilizarea resurselor invatarii
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: D
63.Dupa C.Rogers,procesul de educatie al adultilor este facilitat atunci cand:
A.cursantul adult este implicat total in invatare si detine controlul asupra acesteia
B.se bazeaza in principal pe noile teorii explicative asupra realitatii
C.pune accentul pe confruntarea directa cu probleme practice,sociale si personale
D. utilizeaza autoevaluarea ca metoda principala de evaluare a invatarii
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS:C
64.Modelul CEA(Caracteristicile Elevilor Adulti) integreza urmatoarele cadre teoretice privind educatia adultilor:
A.andragogia
B.invatarea pe baza studiului individual
C.invatarea pe baza experientiei
D.psihologia varstelor
a. A+B+C
b. B+C+D
C. A+C+D
d. A+B+D
ANS: C
65. Modelul CEA privind educatia adultilor cuprinde urmatoarele tipuri de caracteristici:
A.personale
B.sociale
C.scolare
D.situationale
a. A+B
b. A+C
C. A+D
d. B+C
ANS:C
66. Modelul CEA privind educatia adultilor e bazeaza pe urmatoarele principii:
A.programele de educatie pentru adulti trebuie sa valorifice experienta participantilor
B.aceste programe trebuie sa se adapteze la limite de varsta ale participantilor
C.invatarea trebuie sa fie riguros orientata si dirijata
D.adultii trebuie stimulati sa progreseze in dezvoltarea personala
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS:D
67.Alegerea si construirea unei cariere implica influenta urmatorilor factori:
A.ceea ce poate individul
B. ceea ce vrea individul
C. ceea ce stie individul
D. ceea ce solicita individul
a. A+B+C
b. B+c+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS:D
68.Teoria dezvoltarii profesionale elaborata de D.V.Tiedman si R.P.O?Hara considera ca procesul alegerii profesiei parcurge urmatoarele etape:
A.perioada de anticipare si preocupare
B. perioada de anticipare si transformare
C.perioada de adaptare si integrare
D.perioada de infaptuire si adaptare
a. A+B
b, A+D
c. B+C
d. C+D
ANS:B
69.Comportamentul noninterventionist al consilierului psihopedagogic implica:
A.acultare atenta a clientului
B.comunicarea adecvata cu clientul
C.stabilirea etapelor ce urmeaza a fi parcurse
D.abordarea pozitiva a clientului
a. A+B+C
b. A+C+D
c. B+C+D
d. A+B+D
ANS: D
70.Consilierea remediala se mai numeste:
A.Consiliere pentru reabilitare
B.Consiliere pentru facilitarea adaptarii la realitate
C.Consiliere pentru reangajare
a.A+B
b.B+C
c.A+C
ANS: A
71.O notiune ?cheie in lucrariel de specialitate privind consilierea in cariera a adultilor este:
a.dezvoltarea angajabilitatii indivizilor prin consilierea carierei
b. dezvoltarea remedialitatii indivizilor prin consilierea carierei
c. dezvoltarea profesionalitatii indivizilor prin consilierea carierei
d. dezvoltarea capacitatii indivizilor prin consilierea carierei
ANS:A
72.Perioada de infaptuire si adaptare ,ca perioada obligatorie in procesul alegerii profesiei conform teoriei dezvoltarii profesionale a lui D.V.Tiedeman si R.P.O?Hara implica:
A.intrarea intr-un sistem orgazitional si social
B.alegere
C.transformarea
D.integrarea
a. A+B+C
b. A+c+D
c. B+C+D
d. A+B+D
ANS: B
73.Perioada in care adultul isi poate proiecta cariera pe termen lung este:
a.explorarea
b.mentinerea
c.stabilizarea
d.incercarea
ANS:C
74.Perioada care exprima identificarea si clarificarea intereselor/posibilitatilor adultului pentru a fi dezvoltate ulterior de-a lungul carierei sale profesionale este:
a.explorarea
b.mentinerea
c.stabilizarea
d.incercarea
ANS:A
75.Documentele necesare participarii adultului la o selectie in vederea angajarii sunt:
A.scrisoarea de prezentare
B.adeverinta de recomadare
C.scrisoarea de intentie
D.curriculum vitae(CV)
a. A+B+C
b. A+C+D
c. B+C+D
d. A+B+D
ANS: B
76.Instruirea programata este dezvoltata pe baza teoriei conditionarii operante elaborate de catre:
a.G.Bruner
b.B.F.Skinner
c.J.Dewey
d.I.P.Galperin
ANS:B
77.Criticile aduse instruirii programate vizeaza:
A.faptul ca segmenteaza prea mult materia de studiat
B.faptul ca nu dirijeaza pas cu pas activitatea mintala a elevului
C.faptul ca este o invatare excesiv individualizata
D.faptul ca nu incurajeaza creativitatea elevului
a. A+B+C
b. A+C+D
c. B+C+D
d. A+B+D
ANS: B
78.Integrarea optima a instruirii asistate de calculator in procesul de formare profesionala a adultilor este conditionata de:
A.asigurarea resurselor vizand aparatura tehnica
B. asigurarea resurselor vizand suporturile purtatoare de informatie
C. asigurarea resurselor umane
D.adoptarea unor norme organizatorice si metodologice adecvate
a. A+B+C
b, A+C+D
c. B+C+D
d. A+B+D
ANS:D
79.Adoptarea normelor organizatorice si metodologice adecvate in cadrul instruirii asistate de calculator vizeaza asigurarea resurselor:
a.hardware
b.software
c.orgware
ANS:C
80.Utilizarea platformelor de invatare in educatia adultilor are ca avantaje:
A.facilitarea comunicarii dintre cursantul adult si tutore
B.intruirea unui numar mai mare de cursanti,intr-un timp mai scurt
C.cresterea posibilitatilor de exprimare verbala a cursantilor
D.cunoasterea nevoilor de instruire ale cursantilor-adulti
a. A+B+C
b. A+C+D
c. B+C+D
d. A+B+D
ANS: D
81. Utilizarea platformelor de invatare in educatia adultilor are ca dezavantaje:
A.reducerea capacitatii de exprimare verbala a cursantilor
B.scaderea abilitatii cursantilor de a argumenta/contraargumenta
C.amplificarea caracterului integrator al procesului de formare
D.reducerea posibilitatii cursantilor de a exprima opinii
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: D
82.Notiunea utilizata in procesul de consiliere a carierei adultilor care exprima punctul unei cariere individuale
In care perspectiva unei noi avansari este foarte mica si
individul isi poate propune o alta ruta profesionala este cea de:
a.stabilizare
b.criza mijlocului de cariera
c.platoul carierei nevalid
d,,rascrucea?? carierei
ANS:c alegem d ca valid
83.Uniunea Europeana a lansat programul,,I 2010-SocietateInformationala Europeana pentru ,,crestere si ocupare?? in anul:
a.2002
b.2003
c.2004
d.2005
e.2006
ANS:D
84.Programul adoptat de catre Uniunea Europeana cu scopul de a aduce pe toti cetatenii,indeosebi pe cei tineri,in era digitala se numeste:
a.Euridyce
b. Erasmus
c. eEurope
d. European Labe
ANS: C
85.Invatarea autodirijata specifica adultilor se caracterizeaza prin faptul ca indivizii care invata:
A.formuleaza scopurile invatarii
B.identifica resursele invatarii
C.se adapteaza la strategiile didactice utilizate de catre profesor
D.stabilesc propriile nevoi de invatare
a. A+B+C
b. A+c+D
c- B+C+D
d. A+B+D
ANS: D
86.Internetul faciliteaza comunicarea intre conectati prin intermediul:
A.postei electronice(e-mail)
B.listei de discutii
C.grupurilor de stiri
D.paginilor web
a. A+B+C
b. A+C+D
c. B+C+D
d. A+B+D
ANS: A
87.Programul de instruire a adultilor se poate realiza
cu ajutorul internetului:
A.sincron
B.autonom
C.asincron
D.organizat
A. A+B
b, A+C
C, A+D
d, B+C
E, B+D
ANS: B
88.Realizarea comunicarii dintre adulti prin intermediul
internetului se realizeaza sincron prin:
a.chat
b.grupuri de stiri
c.posta electonica
d.liste de discutii
ANS:A
89.Realizarea comunicarii dintre adulti prin intermediul internetului se realizeaza asincron prin programe specifice de:
a. chat
b. grupuri de stiri
c. posta electronica
d. listele de discutii
ANS: C
90.Avantajele invatamantului la distanta sunt:
A.supletea orarelor
B.sporirea autonomiei cursantilor
C.realizarea studiilor in afaraactivitatii profesionale
D.respectarea bioritmurilor
a. A+B+C
b. B+c+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: D
91. Planul de actiune eEurope 2005 aprobat de Consiliul Europei de la Sevilla urmarea:
a.conectarea institutiilor de invatamant la internet
b.imbunatatirea accesibilitatii cetatenilor europeni la servicii bazate
pe o infrastructura de internet de banda larga
c.asigurarea unui internet mai ieftin,mai rapid si mai sigur
d.stimularea folosirii internetului
ANS:B
92.A doua,,sansa la educatie" se ofera celor care:
A .nu au fost deloc cuprinsi in programe educationale
B.doresc sa isi schimbe meseria
C.au parasit prematur scoala
D.doresc sa isi completeze cunostintele
a. A+B
b. A+C
c. B+C
d. B+D
ANS:B
93.Printre diferitele sectiuni ale Programului de cooperare europeana in domeniul educatiei Socrates,cea denumita Erasmus vizeaza:
a.cooperarea in domeniul inv superior- nevalid
b.ameliorarea calitatii limbilor straine
c.ameliorarea calitatii utilizarii mijloacelor virtuale
d.cooperarea in domeniul parteneriatelor din invatamant
ANS:D
94. Expresia .,a doua sansa" este utilizata in educarea si form profesion a adultilor in locul termenului de:
a. educatie difuza
b. educatie recurenta
c. educatie compensatorie nevalidata
d. educatie de revenire
ANS: C
95.Prima Confer Internat asupra Adultilor a avut loc in:
a. Franta
b. Germania
c. Anglia
d. Danemarca -nevalid
e. Norvegia
ANS:mergem pe a
96.Perioada de anticipare si preocupare, ca etapa a construirii carierei unui adult cuprinde urmatoarele stadii:
A.explorarea
B.cristalizarea
C.alegerea
D.clarificarea
E.integrarea
a. A+B+C+D
b- A+C+D+E
C. B+C+D+E
d. A+B+D+E
ANS: A
97.Mesajul-cheie nr.4 din cadrul Memorandumului privind invatarea permanenta evidentiaza elementele esentiale ale procesului de valorificare a invatarii
A.educatia sa fie validata de practica
B.competenta sa fie recunoscuta
C.individul sa aiba acces la informatie de calitate
D.competenta sa fie acreditata international
a. A+B+C
b. B+c+D
c. A+C+D
d, A+B+D
ANS: D
98.Perfectionarea profesionala a adultilor se adreseaza:
A.celor care doresc sa avanseze in cariera
B.celor care doresc sa se dezvolte profesional
C.celor care nu au urmat nicio forma de pregatire initiala
D.celor care doresc sa se mentina la curent cu noutatile din domeniu
a. A+B+C
b. B+C+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: D
99.Educatia pentru cetatenie si participare activa la viata sociala a adultilor urmareste:
A.dezvoltarea capacitatii de dialog intercultural si interreligios
B.promovarea luptei impotriva violentei
C.stimularea dispozitiei pentru a actiona adecvat cu cerintele comunitatii
D.dezvoltarea unor deprinderi de invatare autonoma.
a. A+B+C
b. B+c+D
c. A+C+D
d. A+B+D
ANS: A
100.Unul dintre obiectivele programului european
,,Invatarea pe tot parcursul vietii?? il constituie
realizarea(pana in 2011) a unui anumit numar
de studenti Erasmus si anume:
a.2 milioane
b.3 milioane
c.4 milioane
d.5 milioane
ANS:B