Aici aveti teste cu completari
keting - COMPLETION
1. Mediul extern al firmei este format din totalitatea __________ eterogeni, care actioneaza asupra acesteia, influentand relatiile acesteia cu piata.
ANS: factorilor
2. Piata serviciilor financiar-bancare este data de relatiile ce iau nastere in cadrul operatiunilor financiar-bancare destinate sa satisfaca nevoia de utilizare a __________, respectiv imprumuturilor.
ANS: economiilor
3. Investigarea pietei este o functie permisa, adaptarea la mediul extern reprezinta o functie __________, in timp ce satisfacerea cerintelor de consum si maximizarea profitului se constituie in functii obiectiv.
ANS: mijloc
4. In procesul dezvoltarii marketingului se poate vorbi despre specializarea marketingului in diferite domenii, in general, in ale economiei, in particular, specializarea fiind o trasatura de baza a ________________.
ANS: marketingului
5. Piata presupune existenta simultana a trei elemente: cererea, __________ si pretul.
ANS: oferta
6. Piata monetara este data de relatiile specifice bancilor comerciale, bancii centrale sau unor _____________ financiari, ce au drept scop asigurarea lichiditatilor prin operatiuni de trezorerie.
ANS: intermediari
7. Strategia de marketing stabileste liniile definitorii ale conduitei intreprinderii, in vederea atingerii unor anumite _____________.
ANS: obiective
8. Strategia de produs are in vedere atat produsul global (de baza), cat si produsele __________ (derivate).
ANS: partiale
9. In domeniul financiar-bancar, conceptul de pret este mai putin intalnit, delimitandu-se si utilizandu-se notiuni precum: dobanda, _____________, spezele bancare, primele de asigurare, cursul de schimb etc.
ANS: comisionul
10. Mixul presupune combinarea judicioasa a celor patru elemente ale sale: produs, pret __________ si distributie
ANS: promovare
11. In functie de pozitia intreprinderii fata de dinamica pietei intreprinderea poate adopta una din urmatoarele variante: strategia cresterii activitatii, strategia mentinerii volumului de activitate sau strategia _______________ activitatii de piata
ANS: restrangerii
12. Micromediul firmei este alcatuit din acei factori care actioneaza in mod ___________ asupra acesteia, permanent si imediat.
ANS: direct
13. Daca se are in vedere natura relatiilor economice, se poate vorbi despre o piata ________, in care vanzarea-cumpararea se desfasoara in mod nestingherit, dar si despre o piata controlata (planificata), in care actele de vanzare-cumparare sunt dirijate prin masuri politico-administrative.
ANS: libera
14. Activitatea promotionala cuprinde ansamblul actiunilor prin intermediul carora se realizeaza un flux continuu de informatii, idei si mesaje intre firma si mediul ei ____________, avand un rol cu totul deosebit in finalizarea rezultatelor activitatii economice a firmei.
ANS: extern
15. Publicitatea poate fi definita ca o actiune destinata prezentarii _____________ (nepersonale) a unui mesaj in legatura cu un produs, marca sau firma, de catre un sustinator (platitor identificat).
ANS: indirecte
16. Principalele instrumente strategice ale marketingului direct sunt: corespondenta, ______________, telemarketingul, publicitatea cu raspuns direct etc.
ANS: catalogul
17. Relatiile publice pot fi definite ca actiunile de cultivare de catre firma a unor contacte directe, sistematice si consecvente, cu diferite categorii de _________, de persoane influente, cu mass-media, lideri de opinie etc.
ANS: public
18. In stabilirea managementului activitatii de marketing a unei firme, trebuie avute in vedere si cele trei forme pe care le imbraca marketingul bancar: marketingul exterior firmei, marketingul intern si marketingul ______________.
ANS: interactiv
19. In organizarea activitatii de marketing al firmei, este nevoie de o coordonare eficienta, de o cooperare stransa, dar si de un sistem ________________ si de decizie adecvat.
ANS: informational
20. Activitatile specifice marketingului interactiv se desfasoara la nivelul unitatilor ______________ de activitate (sucursala, filiala, agentie, oficiu).
ANS: strategice
21. In practica firmel, intre compartimentul de marketing si celelalte apar o serie de conflicte, manifestandu-se, in principal, un antagonism latent sau un antagonism ____________.
ANS: militant
22. Sursele de informatii se obtin de catre banca mai ales din contactul direct cu ____________, utilizandu-se diferite metode.
ANS: clientii
23. O strategie completa de marketing presupune incorporarea intr-o ambianta aproape perfecta a celor trei subsisteme: strategia de ____________, strategia rezultatelor si strategia angajarii.
ANS: actiune
24. Un proces decizional eficient presupune acordarea atentiei cuvenite etapelor acestuia, respectiv fundamentarea, _______________ si adoptarea deciziei de marketing.
ANS: elaborarea
25. Elaborarea deciziei si adoptarea acesteia se realizeaza in conditii diverse, respectiv in conditii de _______________, in conditii aleatorii nedeterminate si mai ales concurentiale.
ANS: siguranta
26. Variabila pret se infatiseaza sub forma unui ___________, care va intra in componenta mixului de marketing.
ANS: submix
27. In functie de nivelul si modul de formare, exista trei categorii de preturi: orientate dupa costuri, orientate dupa ________________ si orientate dupa cerere.
ANS: concurenta
28. Distributia inseamna traseul pe care il parcurg marfurile si serviciile pana ajung la consumatori, participantii la acest traseu alcatuind ___________ de distributie.
ANS: canalul
29. In sens restrans, distributia in domeniul financiar-bancar inseamna _____________ unitatilor in teritoriu, numarul acestora, ghiseele de contact si conditiile oferite clientilor.
ANS: amplasarea
30. Obiectivele strategice ale politicii de distributie sunt generate atat de locul si rolul _____________ in cadrul politicii de marketing, cat si de caracteristicile activitatii desfasurate.
ANS: distributiei
31. Relatiile compartimentului de marketing sunt de autoritate, de ____________ si de control.
ANS: cooperare
32. In functie de natura obiectivelor avute in vedere, deciziile sunt strategice si _____________
ANS: operative
33. Formele de materializare a publicitatii pot fi diferentiate in functie de obiect, aria geografica de raspandire a mesajului, tipul mesajului difuzat si _____________ mesajului.
ANS: suportul
34. Principalele mijloace de promovare a vanzarilor sunt reducerile temporare de preturi si tarife, vanzarile-grupate, cadourile si primele promotionale, concursurile publicitare, publicitatea la locul vanzarii, _________________ etc.
ANS: merchandisingul
35. Fortele de vanzare sunt investite atat cu obiective comerciale, cat si cu obiective _______________.
ANS: promotionale
36. Manifestarile promotionale includ participarea la actiuni cu caracter promotional, sponsorizarea si ______________.
ANS: mecenatul
37. Utilizarea marcilor vizeaza _______________ si diferentierea produselor si serviciilor bancii fata de cele ale concurentei.
ANS: individualizarea
38. Principalele elemente ale sistemului informational de marketing sunt sursele de informatii, circuitele (fluxurile) informationale si _____________.
ANS: utilizatorii
39. Decizia este un proces de optiune, fundamentat stiintific, cu ajutorul unor informatii pertinente, al unor mecanisme si tehnici de prelucrare a acestora si de evaluare a efectelor diferitelor ____________ posibile.
ANS: variante
40. Testarea unui produs presupune doua momente succesive: testarea ____________ si testarea de accesibilitate.
ANS: tehnica
41. Testarea de accesibilitate consta in analiza primelor reactii ale _______________ potentiali.
ANS: consumatorilor
42. Testarea tehnica si cea de accesibilitate sunt operatiuni _________________, in practica cele doua laturi ale testului de produs trebuind sa fie corelate.
ANS: complementare
43. In functie de pozitia intreprinderii fata de schimbarile pietei, exista trei variante de strategii de piata: strategia activa, strategia ______________ si strategia pasiva.
ANS: adaptiva
44. Cererea de servicii si produse financiar-bancare se manifesta sub forma cererii de disponibilitati banesti (imprumuturi) sau a cererii de ____________ a unor disponibilitati (economisirea).
ANS: plasament
45. Piata serviciilor financiar-bancare imbraca forma pietei depozitelor bancare si a pietei ____________.
ANS: creditelor
46. Liniile definitorii ale atitudinii si conduitei firmei in vederea atingerii obiectivelor propuse este apanajul ____________ de marketing.
ANS: strategiei
47. Modalitatile practice de aplicare a strategiei fac obiectul ___________ de marketing.
ANS: tacticii
48. Componentele ce definesc un produs sunt: componentele corporale, componentele acorporale, comunicatiile privind produsul si ____________ produsului.
ANS: imaginea
49. La nivel mangementului general se realizeaza activitati de marketing intern si extern, in timp ce la nivelul operational, marketingul ia forma celui ______________.
ANS: interactiv
50. La nivel mangementului general, de regula exista un compartiment de marketing, cu atributii specifice marketingului _____________ (intern si extern), compartiment ce ia forma directiei, serviciului, biroului etc.
ANS: traditional