Pedagogie 2 - Teoria si metodologia instruirii si evaluarii
Disciplina facultativa; examen.
Valabila doar pentru cine este inscris la modulul psihopedagogic.
Continutul tematic al disciplinei:
Teoria si metodologia instruirii: Procesul de invatamint si instruire. Procesul de
invatamint ca sistem; concepte fundamentale; instruire, predare, invtaare, evaluare;
principiile si organizarea procesului de invatamint. Metode de instruire; delimitari
conceptuale: metodologie, metode, strategie didactica; modele de instruire; sistemul
metodelor de instruire. Esenta si continutul principalelor metode de instruire: metode
expozitive, metode active si interactive, metode de explorare sau metode bazate pe
contactul cu realitatea, metode de comunicare scrisa. Proiectarea activitatii didactice;
delimitari conceptuale: lectura programei in contextul aplicarii noului curriculum national;
planificarea calendaristica; algoritmul proiectarii didactice pentru: proiectul unitatii de
invatare, activitatii de evaluare; relatia dintre lectie si unitatea de invatare. Stiluri de
comunicare didactice si competente educationale ale personalului didactic.
Teoria si metodologia evaluarii: Concepte-cheie ale evaluarii educationale:
masurare, apreciere, judecata experta. Tipuri de rezultate scolare supuse actiunilor
evaluative. Calitati metrologice ale instrumentelor de evaluare. Tipologia demersurilor
si instrumentelor de evaluare educationala. Evaluarea initiala; evaluarea formativa;
evaluarea finala. Tehnici de evaluare a rezultatelor scolare; metodologia si tehnicile
construirii instrumentelor de evaluare a rezultatelor scolare. Calitatea si eficienta
instrumentelor de evaluare educationala.