grila veke
PEDA. COMPARATA anul 3 sem 2 .
MULTIPLE CHOICE
1.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: pedagogia comparata face parte
din sistemul stiintelor educatiei si anume, din domeniul sau :
a. practic-aplicativ ;
b. teoretic-fundamental
c. metodologic
2.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: cercetarile de pedagogie comparata pot
avea drept obiect de studiu:
a. momentele principale ale evaluarii didactice
b. sistemele de educatie si invatamânt;
c. elementele generale ale actului educational;
d. componentele principale ale procesului de invatamânt
3.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: metoda principala de analiza in cadrul
studiilor de pedagogie comparata este:
a. observatia;
b. experimentul stiintific;
c. comparatia;
d. analiza documentara.
4.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: termenul cel mai utilizat in literatura de
specialitate ca sinonim pentru “pedagogie comparata” este:
a. pedagogia culturii;
b. geografia educatiei;
c. pedagogie internationala;
d. educatie comparata
5.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: obiectivele principale ale pedagogiei
comparate vizeaza studiul diferitelor sisteme nationale de invatamânt din perspectiva:
a. modului de structurare a lor;
b. gradului de democratizare;
c. evolutiei istorice a teoriilor despre educatie;
d. educatiei adultilor.
6.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: parintele studiilor comparative in
domeniul educational este:
a. Federico Ferrer;
b. Julien de Paris;
c. Pedro Rosselo;
d. Garrido Garcia.
7.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: printre precursorii pedagogiei comparate se
pot enumera:
a. Julien de Paris;
b. Victor Cousin;
c. Michael Sadler;
d. Dimitri Usinski.
8.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: printre teoreticienii pedagogiei comparate se
pot enumera:
a. Mathew Arnold;
b. Michael Sadler;
c. Victor Cousin;
d. Isaac Kandel.
9.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: unul dintre principalii reprezentanti ai
pedagogiei comparate prospective a fost:
a. Federico Ferrer;
b. George Bereday;
c. Pedro Rosselo
d. Dimitri Usinski.
10.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: precursorul comparativismului
educational românesc este:
a. Stanciu Stoian;
b. C.Dumitrescu-Iasi;
c. G.Costa-Foru;
d. V.Iliescu.
11.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: principalii parametri pe baza carora se
analizeaza invatamântul obligatoriu sunt:
a. modul de institutionalizare
b. variantele de scolarizare obligatorie
c. formarea continua;
d. certificarea finala.
12.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: scolile unice, pentru care au optat unele tari
in organizarea invatamântului obligatoriu, au ca specific faptul ca:
a. elevii primesc aceeasi instructie;
b. instructia se realizeaza in acelas loc 8-9 ani;
c. pregatirea se realizeaza cu acelasi corp de cadre didactice
d. presupune evaluarea performantelor chiar din primul an de scolaritate
13.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: “filierele” pentru care au optat unele
tari in organizarea invatamântului obligatoriu, au ca specific faptul ca:
a. elevii se orienteaza profesional doar la finalul scolaritatii obligatorii;
b. elevii aleg o ruta profesionala la vârsta de 10 ani
c. elevii se orienteaza spre o anumita filiera la vârsta de 14 ani
14.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: “Declaratia de la Bologna” a hotarât, in
principal:
a. adoptarea unui sistem de diplome comparabile
b. adoptarea unui sistem de invatamânt cu 2 cicluri principale;
c. stabilirea unui sistem de credite transferabile;
d. stabilirea unor plati compensatorii pentru profesorii intineranti
15.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: : “Declaratia de la Bologna” cu privire
la reformarea invatamântului superior european a fost adoptata in anul:
.
a. 1997;
b. 1998
c. 1999;
d. 2000.
16.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul deinvatamânt superior
organizat pe 2 cicluri trebuia implementat odata cu anul universitar:
a. 2002-2003;
b. 2003-2004;
c. 2004-2005;
d. 2005-2006.
17.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: conform hotarârilor comunitare in
domeniul educatiei, Spatiul European de Invatamânt Superior trebuie sa se constituie pâna in
anul :
a. 2007;
b. 2008;
c. 2009;
d. 2010.
18.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: conform Legii nr.288/2004 privind
organizarea studiilor universitare in România ,studiile de licenta( Bachelor) vor cuprinde un
numar de credite transferabile cuprins intre:
a. 120-160;
b. 160-180;
c. 180-200;
d. 180-240.
19.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: conform Legii nr.288/2004 privind
organizarea studiilor universitare in România, studiile de masterat vor cuprinde un numar
de credite transferabile cuprins intre:
a. 60-120;
b. 70-100;
c. 80-120;
d. 90-120.
20.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: promovarea ideii de “societate incluziva
pentru toti” impune tarilor europene:
a. adoptarea unor masuri legislative antidiscriminatorii;
b. schimbarea de atitudine a membrilor comunitatii fata de persoanele cu C.E.S.;
c. desfasurarea educarii persoanelor cu C.E.S. in institutii riguros organizate;
d. accesul la un loc de munca a persoanelor cu C.E.S.
21.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia integrata presupune:
a. integrarea copiilor cu C.E.S. in scolile de masa;
b. integrarea copiilor cu C.E.S in scoli speciale;
c. integrarea copiilor cu C.E.S in centre de terapie sociala.
22.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: printre modelele de integrare a copiilor
cu C.E.S putem enumera:
a. modelul claselor integrate;
b. modelul claselor cooperante
c. modelul profesorilor de sprijin;
d. modelul institutionalizarii
23.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: pentru a favoriza dezvoltarea educatiei
adultilor, România a adoptat masuri cum sunt:
a. adoptarea Legii Formarii Profesionale a Adultilor ;
b. controlul periodic al adultilor care au abandonat de timpuriu scoala;
c. constituirea Societatii Române pentru Educatie Permanenta
24.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: problema “tutoriatului” se pune astazi
in legatura cu:
a. invatamântul universitar de licenta;
b. invatamântul universitar de masterat;
c. invatamântul deschis la distanta
d. specializarea prin doctorat.
25.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia adultilor este astazi
conceputa la nivel european ca:
a. acumulare de noi cunostinte
b. renuntare la vechile cunostinte;
c. restructurare a cunostintelor deja dobândite.
26.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: principalul obiectiv al educatiei
adultilor in viziunea comunitatii europene il constituie:
a. buna profesionalizare la locul de munca;
b. eficienta sporita in activitatile desfasurate;
c. dobândirea unei atitudini corecte fata de comunitate ;
d. invatarea pe parcursul intregii vieti.
27.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:principalele actiuni in cadrul
programului european SOCRATES consacrate educatiei adultilor sunt:
a) actiunea MINERVA;
b) actiunea LEONARDO;
c) actiunea GRUNTVIG;
d) actiunea EURIDICE.
a. A+D
b. A+C
c. A+B
28.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: “Memorandumul privind invatarea de-a
lungul vietii”, adoptat de forurile europene ale educatiei ,cuprindea printre mesajele sale
ideea:
a. garantarii accesului universal si continuu la invatare;
b. cresterii nivelului de investitii in resursele umane;
c. institutionalizarii copiilor cu dizabilitati;
d. oferirea oportunitatilor de invatare cât mai aproape de beneficiar
29.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul de invatamânt britanic
este:
a. unitar;
b. neunitar;
c. compatibil in partile esentiale
30.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:educatia prescolara in
M.Britanie este cuprinsa intre:
a. 2-4 ani;
b. 2-5 ani;
c. 3-5 ani;
d. 3-6 ani.
31.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: ciclul primar in Anglia si Þ.Galilor
cuprinde:
a. ciclul infantil;
b. ciclul intermediar;
c. ciclul junior.
32.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: ciclul secundar in Anglia si Þ.Galilor
cuprinde:
a. grammar schools;
b. comprehensive schools;
c. modern schools;
d. junior schools.
33.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: grammar schools pregateste
copiii pentru invatamântul superior intre vârstele:
a) 11-18 ani;
b) 12-18 ani;
c) 11-19 ani.
34.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: evaluarea institutionala anuala a
scolilor secundare practicata in Anglia ,ofera posibilitatea ca atunci când calificativul este
sub 3 ( din 5 niveluri de evaluare) , aceste scoli sa fie:
a. desfiintate;
b. restructurate;
c. monitorizate de un inspector scolar
35.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: invatamântul superior de nivel
universitar din Anglia include:
a. colegiile si institutiile universitare;
b. politehnicile;
c. universitatile propriuzise;
d. scolile vocationale superioare.
36.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul de invatamânt german este:
A) centralizat;
B) ierarhizat;
C) descentralizat;
D) retelar.
a. A+C;
b. C+D;
c. A+B;
d. B+C.
37.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: datorita descentralizarii,fiecare
land german isi asuma responsabilitatea pentru buna organizare si desfasurare a:
a) ciclului prescolar si primar ;
b) ciclului secundar superior si educatiei tertiare;
c) ciclului secundar inferior.
38.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: scoala obligatorie in Gemania
este cuprinsa intre vârstele:
a. 6-14 ani;
b. 7-14 ani;
c. 6-15 ani;
d. 7-15 ani.
39.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia secundar-inferioara incepe la
vârsta de 10 ani când elevii sunt obligati sa aleaga intre 4 filiere:
a. scoala principala;
b. scoala secundara;
c. scoala generala;
d. scoala reala;
e. gimnaziul.
40.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: sistemul dual specific educatiei
secundar-superioare din Germania , are ca particularitate faptul ca :
A) elevii parcurg 2 ani intr-unul singur;
B) urmeaza ucenicia la locul de munca cu norma partiala;
C) urmeaza o scoala pentru a-si completa studiile secundar-inferioare;
a. A+C;
b. B+C;
c. A+B
41.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: documentul obtinut la finalul
gimnaziului superior, pe baza caruia tinerii din Germania sunt admisi la invatamântul
superior se numeste:
a. atestat profesional;
b. bachelor;
c. abitur;
d. diploma vocationala
42.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia tertiara in Germania este
conceputa pe 2 niveluri:
a) universitatile propriu-zise;
b) politehnicile;
c) scolile superioare vocationale.
43.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: departamentele,ca nivele de
guvernare specifice Frantei,sunt responsabile de buna organizare a:
a. educatiei prescolare si primare;
b. educatiei secundar-inferioare;
c. educatiei secundar-superioare;
d. educatiei vocationale.
44.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara in Franta se
desfasoara pe parcursul a:
a. 4 ani;
b. 5 ani;
c. 6 ani.
45.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: ciclul primar/ elementar in Franta
cuprinde 2 subcicluri:
a. invatarea bazica;
b. invatarea de consolidare;
c. invatarea de transfer
46.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia secundar-inferioara in
Franta cuprinde 3 cicluri:
a. ciclul de observare si adaptare;
b. ciclul de consolidare;
c. ciclul de promovare;
d. ciclul de orientare.
47.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: specific colegiului francez este faptul
ca ciclul de consolidare se separa,la rândul sau,in 2 filiere:
a) clasele de educatie generala;
b) clasele de educatie formativa;
c) clasele de educatie tehnologica.
48.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in Franta exista 3 tipuri de licee:
a. licee de invatamânt general;
b. licee de invatamânt tehnologic;
c. licee de invatamânt specializat ;
d. licee de invatamânt profesional-vocational.
49.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: parcurgând unul dintre cele 3 tipuri
de licee, absolventul francez va primi un document care atesta pregatirea numit :
a. certificat de tenician;
b. atestat profesional;
c. certificat vocational;
d. diploma de bacalaureat
50.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia vocationala initiala in
Franta include 2 linii:
a. educatia vocationala prin ucenicie traditionala;
b. educatia vocationala prin ucenicie prin contract;
c. educatia vocationala prin ucenicie selectiva.
51.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: alternativele pe care le include
educatia speciala in Franta sunt graduale de genul:
a. sectii de educatie speciala in scoli obisnuite;
b. clase de educatie speciala in scoli obisnuite;
c. clase obisnuite in scoli speciale.
d. integrare personala in scoli obisnuite.
52.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in sistemul educativ francez
functioneaza 3 categorii de personal didactic:
a. profesori de scoala;
b. profesori de gimnaziu;
c. profesori certificati;
d. profesori agregati.
53.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia generala si obligatorie
in Italia are durata de:
a. 8 ani;
b. 9 ani;
c. 10 ani;
d. 11 ani.
54.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: un aspect specific pentru
educatia general-obligatorie in Italia il constituie prelungirea cvasi-obligatorie a acesteia
pe o durata de:
a. 1 an;
b. 2 ani;
c. 3 ani.
55.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns : specifica scolii primare italiene
este organizarea pe:
a. module;
b. departamente;
c. sectii.
56.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundar-inferioara in
Italia completeaza educatia obligatorie si este cuprinsa intre:
a. 10-12 ani;
b. 10-13 ani;
c. 11-13 ani;
d. 11-14 ani.
57.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: “diploma de licenta medie” se
acorda in Italia la finalul:
a. ciclului secundar-inferior;
b. ciclului secundar-superior;
c. primul ciclu universitar.
58.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: institutiile de invatamânt
secundar-superior in Italia sunt de 2 mari tipuri:
a. liceul;
b. scoala sperioara;
c. institutul.
59.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: liceul,la finalul caruia se acorda in
Italia diploma de maturitate, este de 3 tipuri:
a. clasic;
b. stiintific
c. tehnic;
d. artistic.
60.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia vocationala in Italia se
organizeaza in 3 variante principale:
a. instructie profesionala;
b. instructie tehnica
c. ucenicie;(nevalidat)
d. contracte de formare prin munca
61.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia obligatorie in Spania
este cuprinsa intre vârstele:
a. 6-13 ani;
b. 6-14 ani;
c. 7-13ani;
d. 7-14 ani.
62.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia prescolara in Spania
are durata de:
a. 3 ani;
b. 4 ani;
c. 5 ani.
63.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: scolile primare din Spania se
numesc:
a. scoli de formare;
b. scoli de initiere;
c. colegii.
64.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundar-superioara, cu
caracter neobligatoriu, are in Spania o durata de:
a. 2 ani;
b. 3 ani;
c. 4 ani.
65.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara in Belgia este
obligatorie si dureaza:
a. 4 ani;
b. 5 ani;
c. 6 ani
66.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: la vârsta de 14 ani,elevii belgieni din
ciclul secundar sunt indrumati sa aleaga intre 4 rute ale carierei:
a. Educatia Secundara Initiala;
b. Educatia Secundara Generala;
c. Educatia Secundara Artistica;
d. Educatia Secundara Tehnica;
e. Educatie Secundara Vocational/profesionala
67.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia nationala a Olandei este
coordonata, atât organizatoric cât si functional, de 4 factori educationali:
a. educatia de stat;
b. educatia privata;
c. educatia profesionala;
d. educatia catolica;
e. educatia protestanta.
68.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: o modalitate specific olandeza
de desfasurare a educatiei prescolare este organizarea “centrelor de joc si socializare” in
care sunt inclusi copiii:
a. intre 3-4 ani;
b. intre 4-5 ani;
c. intre 5-6 ani.
69.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: ca debut, obligativitatea
scolarizarii este fixata in Olanda la vârsta de:
a. 5 ani;
b. 6 ani;
c. 7 ani.
70.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:” educatia secundar-inferioara cu
frecventa totala” se deosebeste in Olanda de “educatia secundar-inferioara cu frecventa
redusa” si dureaza:
a. 2 ani ;
b. 3 ani;
c. 4 ani.
71.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia secundar-inferioara in
Olanda se divide in 3 mari rute:
a. Educatia Secundara Primara;
b. Educatia Secundara Generala;
c. Educatia Secundara Preuniversitara
d. Educatia Vocationala Initiala.
72.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: Educatia Vocationala Initiala se
divide in Olanda in 2 segmente:
a. Educatia Vocationala Preparativa;
b. Educatia Vocationala Medie;
c. Educatia Vocationala Superioara.
73.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:educatia obligatorie in Suedia
dureaza:
a. 6 ani;
b. 7 ani;
c. 8 ani;
d. 9 ani.
74.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara si
secundar-inferioara sunt compactizate in Suedia formând “scoala de baza”,obligatorie
pentru:
a. 6 ani;
b. 7 ani;
c. 8 ani;
d. 9 ani.
75.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: in scoala de baza suedeza nu se
apeleaza la nici o evaluare prin note sau calificative, ci se realizeaza:
a. rapoarte anuale de progres;
b. rapoarte semestriale de progres;
c. rapoarte de evolutie continua;
d. rapoarte de evaluare sumativa.
76.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundar-superioara
suedeza combina pregatirea academica cu cea vocationala si se deruleaza pâna la vârsta
de:
a. 17 ani;
b. 18 ani;
c. 19 ani;
d. 20 ani.
77.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: scoala gimnaziala suedeza
(corespunzatoare educatiei secundar-superioare) cuprinde un numar de:
a. 12 filiere;
b. 14 filiere;
c. 15 filiere;
d. 16 filiere.
78.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: filierele de pregatire incluse in scoala
gimnaziala suedeza sunt repartizate pe 4 compartimente:
a. filierele academice(2);
b. filierele pentru invatamântul vocational superior(4)
c. filierele pentru invatamântul secundar-superior(2)
d. filierele pentru pregatirea vocationala initiala(
e. filierele de continuare
79.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia speciala se realizeaza
in Suedia prin apelul la:
a. profesorii itineranti;
b. profesorii remediali;
c. profesorii de sprijin.
80.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: administrarea sistemului de educatie
in S.U.A. se realizeaza pe 5 niveluri:
a. federal;
b. statal;
c. districtual;
d. regional;
e. municipal;
81.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: expresia care dovedeste politica
educationala a S.U.A. este:
a. educatie monolingva a minoritatilor
b. educatie bilingva a minoritatilor;
c. educatie polilingva
82.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in educatia secundar-superioara
americana exista 3 filiere/rute educationale:
a. ruta academica;
b. ruta vocationala;
c. ruta artistica;
d. ruta teoretica
83.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: in educatia tertiara americana sunt
incluse:
a. universitatile;
b. colegiile tehnice si superioare(de rang universitar)
c. institutele
d. gimnaziile;
e. scolile profesionale.
84.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia primara in Japonia este
cuprinsa intre:
a. 6-10 ani;
b. 6-11 ani;
c. 6-12 ani;
d. 6-13 ani.
85.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundara in Japonia
este cuprinsa intre:
a. 11-13 ani
b. 12-14 ani;
c. 12-15 ani.
86.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: educatia secundara II in Japonia
se diversifica pe rute/intra-ciclu si anume:
a. ruta academica;
b. ruta generala;
c. ruta practica/vocationala.
87.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia tertiara in
Japonia,organizata dupa modelul nord-american, se constituie pe urmatoarele niveluri:
a. institutiide tip universitar propriu-zis;
b. institutii tertiare non-universitare;
c. institutii vocationale superioare
88.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: institutii tertiare non-universitare in
Japonia sunt de tipul:
a. colegiilor tehnice/vocationale;
b. institutelor vocationale;
c. scolilor profesionale
89.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: schimbarile produse in tarile
europene determina modificarea optiunilor pentru scolaritatea obligatorie, care incepe, de
regula, la vârsta de:
a. 6 ani;
b. 7 ani;
c. 8 ani.
90.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: educatia obligatorie in tarile
europene se intinde,de regula,pe cele 3 cicluri de invatamânt:
a. prescolar;
b. primar-elementar
c. secundar;
d. vocational.
91.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: : educatia obligatorie in tarile
europene dureaza de regula:
a. 8-9 ani;
b. 9-10 ani;
c. 9-11 ani;
d. 10-11 ani.
92.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns : filierele educatiei
secundar-superioare in majoritatea tarilor europene orienteaza tinerii spre:
a. o ruta academica;
b. o ruta tehnica;
c. o ruta profesionala
d. o ruta vocationala
93.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: G.Bereday ,vorbind despre fazele
abordarii comparative ,se refera la 4 dintre acestea:
a. descrierea;
b. interpretarea;
c. sintetizarea;
d. juxtapunerea;
e. compararea efectiva
94.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: comparativismul educational a
parcurs 3 etape distincte:
a. descriptiva;
b. explicativ/structurala;
c. comprehensiva;
d. interpretativa/interventionista(a prognozelor si schimbarilor
95.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: abordarea comparativa educationala
parcurge cel putin 4 etape principale cum sunt:
a. identificarea si definirea problemei;
b. formularea unei ipoteze;
c. culegerea,analiza si interpretarea datelor;
d. sintetizarea informatiilor;
e. extrapolarea concluziilor in decizii.
96.Alegeti varianta/variantele falsa/e de raspuns: suplimentul la diploma obtinut de
absolventii studiilor universitare de licenta va fi(conform Procesului Bologna):
a. redactat intr-o limba de circulatie internationala;
b. concret si obiectiv;
c. riguros in atestarea celor 60 de credite transferabile necesare
97.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns:programul european Leonardo da
Vinci stabileste masuri concrete in domeniul:
a. formarii profesionale;
b. evaluarii vocationale;
c. recunoasterii diplomelor
98.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: actiunea MINERVA din cadrul
programului european SOCRATES este consacrata:
a. dezvoltarii metodelor de invatare;
b. cresterii responsabilitatii pentru invatarea continua;
c. dezvoltarii invatamântului deschis si la distanta.
99.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: actiunea GRUNTVIG din cadrul
programului european SOCRATES este consacrata:
a. dezvoltarii metodelor de invatare;
b. cresterii responsabilitatii pentru invatarea continua
c. educatiei adultilor.
100.Alegeti varianta/variantele adevarata/e de raspuns: actiunea DYACIT din cadrul
actiunii MINERVA a programului european SOCRATES este consacrata:
a. evaluarii vocationale
b. recunoasterii diplomelor
c. dezvoltarii creativitatii tinerilor prin tehnologiile informationale.